Ostfyllda cocktailtomater


Ett recept som kanske gör sig allra bäst på sommaren när tomaterna är riktigt goda, men man kan ju ha tur att hitta goda kvisttomater även nu. Jag gjorde dock dessa i somras, men det har inte blivit av att blogga om dem.
Supergott tillbehör till kött av alla de slag - speciellt grillat!
Jag har för mig att jag såg någonstans att de står sig ca 1 vecka i kylskåp.

Detta använde jag mig av:
cocktailtomater (gärna på kvist eftersom dessa brukar vara smakrikare)
100 g philadelphiaost
1 vitlöksklyfta
rivet skal av ½ citron
persilja
svartpeppar
rosmarin
olja

Mosa ihop philadelphiaosten med pressad vitlök, citronskal, hackad persilja och kryddor.
Skär av "toppen" på tomaterna och skrapa ur kärnor och mellanväggar. Fyll sedan tomaterna med oströran och lägg dem i en glasburk. Varva med färsk rosmarin och eventuellt lite skivad vitlök. Fyll på med olja så att det täcker. Låt gärna stå och "mogna" i en dag eller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0