Marinerade burkchampinjoner


Jag älskar champinjoner (både färska och i burk), men min sambo hatar allt vad svamp heter. Till söndagsmiddagen härom veckan så bestämde jag mig dock för att marinera lite burkchampinjoner och hjälp vad goda de blev!! Hade efter tips på Kryddburken köpt Bonduelle minichampinjoner och de var riktigt goda! Små, fasta och fina.
Jag har inga exakta mått på ingredienserna, utan man får känna sig fram! :-)

1 burk Bonduelle minichampinjoner
rapsolja
äppelcidervinäger
hackad vitlök
hackad rödlök
persilja
persilade
salt & peppar

Blanda allt och låt stå en stund för att "mogna".
Jag åt champinjonerna tillsammans med skinkschnitzel, hasselbackspotatis och Lohmanders vitlöksbearnaise (för övrigt den godaste beasåsen på burk!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0